03 septiembre 2006

DIVENDRES 18 D'AGOST: WILLERSBACH - MELK

el dia ha començat tranquil ... amb un molt bon desdijuni ... envoltats de gent que, com nosaltres, anaven a disfrutar d'un dia tranquil damunt de la bicicleta ...

el sol radiant també ens ha acompanyat avuí des de primera hora del matí i una lleugera briseta que bufava d'esquena ens ha fet encara més agradable el viatge ... es nota molt el pas per diferents poblacions importants (per exemple Ybbs) ja que els cotxes circulen molt a prop de la ruta per la que discorre la via verda ... però retrobar-nos amb el Danubi constantment ens dona molta alegria i tranquilitat.

després de dinar, el passeig va ser vora Danubi amb un vent fort que bufava d'esquena i el sol que continuava allà dalt sense amagar-se darrere de cap núvol i l'arribada a Melk va ser molt ràpida.

a Melk també dormim a l'alberg juvenil que també estava, i esperem que no siga una costum, en una de les zones més altes del poble ... està molt a prop de les zones esportives de Melk i no està obert tot el dia ... de fet obrin a les 17 hores i nosaltres estàvem allí a les 14h. vam decidir anar a dinar i banyar-nos a la piscina de Melk que està molt a prop (en una pujada amb molta pendent) però quan vam arribar ens van dir que no es podia entrar menjar ... aleshores vam baixar i vam dinar a l'entrada de l'alberg ... per sort, a les16 hores va obrir l'alberg una dona que treballava allí i ens va deixar ocupar les nostres habitacions.

vam descarregar ràpid perque voliem anar a vore la "Benedictine abbey Melk", una impresionant abadia de meitat segle XV que va ser restaurada diverses vegades i la última ha estat una inversió molt forta ... conten que ací és on es va inspirar Umberto Eco per a escriure El Nombre de la Rosa. el preu són 7 euros visita completa sense guia ... nosaltres ho vam pagar i vam comprar un llibret en espanyol (4.50 euros) per tal d'anar completant la informació visual ...

45 fotos més de l'Abadia de Melk

després vam visitar el bonic poble de Melk ... vam sopar una ensalaeta a la sala comuna que hi ha a l'alberg ... i vam dormir com vam poder en les lliteres més estretes que hem trobat en tot el viatge ...

WILLERSBACH - MELK: 2h 51' 00''. 40'27 km.